Na okładce: Porwanie Bohdana Piaseckiego, wampir ze Śląska, zabójstwo Jana Gerharda, śmiertelne pobicia Stanisława Pyjasa i Grzegorza Przemyka, śmierć [>>] księdza Stefana Niedzielaka i wiele innych. Bibliografia, netografia na stronach 356-359.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Thomas Merton - trapista, jeden z najbardziej znanych na świecie pisarzy katolickich - doskonale znając trudności, jakie otaczający świat stwarza dla rozwoju życia duchowego i życia modlitwy, uczy sposobów przezwyciężania owych przeszkód i pokazuje, jak nawiązać żywy kontakt z Bogiem, jak ocalić nasze prawdziwe człowieczeństwo. W przedmowie do książki Nikt nie jest samotną wyspą pisze: "Bez życia duchowego cała nasza egzystencja staje się iluzoryczna i zawieszona w próżni. Włączając nas w prawdziwy porządek świata, ustanowiony przez Boga, życie duchowe wprowadza nas w możliwie najpełniejszy związek z rzeczywistością - nie tą, którą sobie wyobrażamy, ale tą, którą sobie wyobrażamy, ale tą, która rzeczywiście istnieje. A czyni to, uświadamiając nam naszą prawdziwą osobowość i stawiając ją przed obliczem Boga".
UWAGI:
Dalszy ciąg poprzedniego tomu wydanego pod tytułem "Posiew kontemplacji".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Noc, która się nie kończy : historia obozów koncentracyjnych Tytuł oryginału: "One long night : a global history of concentration camps,". "Historia obozów koncentracyjnych "
AUTOR:
Pitzer, Andrea.
POZ/ODP:
Andrea Pitzer ; [copyright for the translation by Bartłomiej Pietrzyk].
Nie trafiłeś tu z wyroku sądu i nie znasz daty końca swej kary. Nie posiadasz żadnych praw. Głodujesz, jeśli oni tak zadecydują. Pracujesz, kiedy ci każą. Umierasz na ich rozkaz.
Historia obozów koncentracyjnych nie zaczyna się wraz z nastaniem ideologii nazistowskiej i nie kończy się wyzwoleniem Auschwitz. Pierwszy obóz powstaje poza Europą, gdy Adolf Hitler ma zaledwie siedem lat. Kolejne pojawiają się na sześciu kontynentach, w niemal każdym kraju. Od ponad 100 lat nie nastał moment, w którym mapa świata byłaby od nich całkowicie wolna. Dziś nadal działają. Trafiają do nich ludzie pozbawieni prawa do sprawiedliwych procesów.
W trakcie wojny czeczeńskiej przez rosyjskie obozy przewija się jedna czwarta mieszkańców Czeczenii. W amerykańskim obozie w Guantánamo przetrzymuje się podejrzanych o terroryzm bez udowodnienia im winy. W Korei Północnej w obozach ludzie się rodzą, dorastają i umierają, nie zaznawszy życia poza ogrodzeniem z drutów kolczastych.
Gdy świat dowiedział się o Auschwitz, wszyscy mówili "nigdy więcej!". Ile dziś jest warte to zapewnienie? Ofiary imperiów kolonialnych, sowieckich łagrów, nazistowskich obozów śmierci, obozów hiszpańskich, chorwackich, włoskich, amerykańskich, brytyjskich, chińskich, koreańskich liczone są w milionach.
Nie chcemy pamiętać o tym, że obozy koncentracyjne to nie tylko historia, lecz także nasza teraźniejszość.
UWAGI:
Nazwa tłumacza w copyright.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Obsesja piękna : jak kultura popularna krzywdzi dziewczynki i kobiety "Jak kultura popularna krzywdzi dziewczynki i kobiety " Tytuł oryginału: "Beauty sick : how the cultural obsession with appearance hurts girls and women".
Ponad jedna trzecia pięciolatek myśli o diecie, a algorytmy Instagrama podrzucają im posty o dietach i ćwiczenia na płaski brzuch. Z tych dziewczynek wtłaczanych w chore kanony piękna, stworzone w dużej części przez producentów kosmetyków, suplementów i diet, wyrastają przerażone kobiety, które wpadają w spiralę uzależnienia od diet, ćwiczeń, medycyny estetycznej. Nieszczęśliwe. Smutne. Chore.
Ta książka w bezwzględny sposób obnaża świat, w którym żyjemy. Uważam, że powinna ją przeczytać każda kobieta, dać w prezencie swojej przyjaciółce, córce, matce. Po tej lekturze będzie wolna. Od kanonów, które są jej narzucone, a których stała się niewolnicą. [Karolina Korwin Piotrowska, dziennikarka]
UWAGI:
Bibliografia na stronach 383-397. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Odpowiedź jest więcej niż oczywista. O niewolnictwie wspominali nie tylko obrońcy ludności wiejskiej, ale i obcokrajowcy oburzeni polskimi stosunkami. Tak zresztą określał kmieci każdy, kto mówił o nich: chłopi pańszczyźniani, a w domyśle: niewolnicy pańszczyźniani. Dlatego pojawia się też inne pytanie. Czy w oczach polskiej elity chłopi byli w ogóle ludźmi? O tej najliczniejszej i najważniejszej części społeczeństwa pisano: bydło, psy, chodzące rzeczy.
Kamil Janicki sprawnie rozprawia się z wizją sielankowej, dawnej polskiej wsi. Według niego radości prowincjonalnego życia były zarezerwowane tylko dla dziedzica i zarządcy jego majątku. Dla chłopów zostawała marna egzystencja bez perspektyw na przyszłość, a jedyną rzeczą, jaką mogli uczynić w takiej sytuacji, to po prostu zbiec.
UWAGI:
Bibliografia na stronach: 305-[322].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni