KRUCJATA, która nigdy się nie kończy. Chłopiec, który wcale nie chce być ANIOŁEM. TRIADA, która znowu może uratować świat.
Zdobycie w 1099 roku Jerozolimy końcy pierwszą wyprawę krzyżową. Ale nie dla członków zakonu sangwinistów - nawróconych wampirów, które zamiast ludzką krwią, żywią się krwią Chrystusa, czyli konsekrowanym winem.
Biblijny Judasz Iskariota, za zdradę skazany na nieśmiertelność, chcąc spełnić przepowiednię swojej ukochanej, wykorzystuje dwunastoletniego chłopca do otwarcia bram piekła. Jeśli nie zostaną one w porę zamknięte, ludzkość czeka zagłada.
Przeciwko Iskariocie i dowodzonym przez niego oddziałom wampirów strigoi stają sangwiniści świetnie wyszkoleni i obdarzeni niezwykłą mocą "komandosi" Kościoła - i para Amerykanów: archeolog, doktor Erin Granger, i sierżant Jordan Stone. Tylko oni mogą powstrzymać Armagedon. I uratować chłopca.
Genialne połączenie naukowej wiedzy o świecie z religią oraz mitami w pasjonującej książce, która spełnia a wszystkie kryteria doskonałej powieści sensacyjnej!
UWAGI:
Na stronie tytułowej i okładce pseudonim autora, nazwa: James Czajkowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Anna Bikont opowiedziała kilkanaście skrupulatnie udokumentowanych historii osób, głównie kobiet, dla których od lata 1942 roku do końca okupacji nie było sprawy ważniejszej niż to, aby przed nieuchronną śmiercią ocalić choćby garstkę - kilkaset? kilka tysięcy? - dzieci z warszawskiego getta. W tym gronie Sprawiedliwych, co dzień narażających życie swoje i swoich bliskich, energią i talentem organizacyjnym wyróżniła się Irena Sendlerowa, i to z jej imieniem zrosła się nasza wiara w człowieka, w ludzką prawość i zdolność do poświęcenia.Wszelako w tych opowieściach jest jeszcze drugi plan, zwykle bezimienny, ale nie mniej przez to wiarygodny. To relacje o ludziach, którzy robili wszystko, aby zniszczyć to dzieło poświęcenia i aby dzieci, ich polskich opiekunów i ich kryjówki zdradzić gestapowcom czy niemieckim żandarmom, wydać na śmierć za pieniądze, ze strachu albo z czystej, bezinteresownej nienawiści, a nawet dla zabawy. Oni to zasiali w nas i utrwalili pogardę dla człowieka, przekonanie o ludzkiej zdolności do czynów okrutnych i podłych." Jerzy Jedlicki
UWAGI:
Bibliografia na stronach 447-465. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Giovanna dorasta w szczęśliwej inteligenckiej rodzinie w Neapolu. Dziewczynka coraz bardziej zaczyna się interesować swoim pochodzeniem i dalszą rodziną, z którą rodzice nie utrzymują kontaktu. Do tej pory tylko słyszała o istnieniu siostry ojca, Vittorii. Początkowo niechętni pomysłowi odnowienia kontaktu rodzice ulegają Giovannie i dziewczynka spotyka się z ciotką. Prowadzi to do zaskakujących odkryć. Kiedy w miarę dorastania Giovanna coraz bardziej przypomina zrzędliwą krewną, jak twierdzi jej ojciec, inaczej spogląda na siebie i otaczający ją świat. Poszukiwania nowego oblicza, które zastąpi szczęśliwą dziecięcą buzię, toczą się między dwoma spokrewnionymi biegunami Neapolu, które żywią wobec siebie strach i nienawiść: miastem ze wzgórz, które przybrało maskę wytworności, i tym z dołu, kryjącym się za trywialnością i krzykliwością. Giovanna balansuje między jednym i drugim, upada i się podnosi, zdezorientowana, bo tak na dole, jak i na górze nie znajduje ani odpowiedzi, ani ratunku.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni