[redaktor wydania: Bogdan Białczak ; autorzy zdjęć: Bogda Białczak, Daniel Ejsymont, Katarzyna Falkowska, [>>] Katarzyna Gadzała, Bożena Grabowska, Ilona Idzikowska, Dorota Jakubowska, Paweł Krupka, Sylwia Larkiewicz, Małgorzata Leszka, Michał Nerwiński, Rafał Reddig, Anna Suchcicka, Michał Szeląg, Edward Wieczorek, Adam Wołosz, Jacek Wójcik ; tłumaczenia tekstów angielskich Stefan Kubiak, Gabriela Leszka] ; Towarzystwo Społeczno-Kulturalne im. Aleksandra Kopcia w Baranowie, Ostrołęckie Towarzystwo Fotograficzne.
ADRES WYD.:
Baranowo ; Ostrołęka : Towarzystwo Społeczno-Kulturalne im. Aleksandra Kopcia w Baranowie : Ostrołęckie Towarzystwo Fotograficzne, 2020.
[redaktor wydania: Bogdan Białczak ; autorzy zdjęć: Bogda Białczak, Daniel Ejsymont, Katarzyna Falkowska, [>>] Katarzyna Gadzała, Bożena Grabowska, Ilona Idzikowska, Dorota Jakubowska, Paweł Krupka, Sylwia Larkiewicz, Małgorzata Leszka, Michał Nerwiński, Rafał Reddig, Anna Suchcicka, Michał Szeląg, Edward Wieczorek, Adam Wołosz, Jacek Wójcik ; tłumaczenia tekstów angielskich Stefan Kubiak, Gabriela Leszka] ; Towarzystwo Społeczno-Kulturalne im. Aleksandra Kopcia w Baranowie, Ostrołęckie Towarzystwo Fotograficzne.
ADRES WYD.:
Baranowo ; Ostrołęka : Towarzystwo Społeczno-Kulturalne im. Aleksandra Kopcia w Baranowie : Ostrołęckie Towarzystwo Fotograficzne, 2020.
T. 1-2 ukazały się w serii: Prace Mazowieckiego Ośrodka Badań Naukowych. Od t. 3: Warszawa : Mazowiecki Ośrodek Badań Naukowych im. Stanisława Herbsta; [>>] Pułtusk : Wyższa Szkoła Humanistyczna. Od t. 4 [zespół red. Henryk Samsonowicz przewodn.]. Od t. 4: Pułtusk: Wyższa Szkoła Humanistyczna. Od t. 5 wyd.: Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Od t. 6 [red. nacz. Janusz Szczepański]. Od t. 7 wyd.: Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora.
Prezentowany tom jest reprintem książki "Puszcze polskie" A.F. Ossendowskiego z roku 1936. Dokładnie odwzorowuje pisownię, układ graficzny i ilustracje wydania pierwszeg, a więc powiela również ewentualne błędy tamtej edycji. Dzięki bogatej treści, wielu istracjom i kunsztownemu układowi graficznemu stanowi ona edytorską perełkę.